Oskrba s toplotno energijo, zemeljskim plinom in hladom.

Zadnje novice s področja oskrbe z zemeljskim plinom

Kaj so piškotki (cookies)?

Piškotki so tekstovne datoteke, ki na našem strežniku prepoznajo vaš računalnik. Piškotki sami po sebi ne prepoznajo individualnega uporabnika, pač pa računalnik, ki je bil uporabljen pri dostopu na spletno stran.

Ko vstopite na posamezno spletno stran, je vašemu računalniku avtomatično dodeljen piškotek.

Ko se uporabnik ob vsakem naslednjem obisku vrne na stran, jo brskalnik "pokaže" strežniku ter tako ohrani nastavitve, ki jih je uporabnik že uporabil ter tako omogoči uporabniku enkratno prijavo brez vnovičnega vnašanja uporabniškega imena in gesla ob vsakem naslednjem obisku. Piškotke uporablja večina vodilnih oz. kar večina dobrih spletnih strani.

Ponudnik internetne strani hrani in uporablja podatke kot statistiko obiskov ter navad in želja uporabnikov. Tako ugotovi, katere vsebine so bolj in katere manj zanimive za uporabnike ter na podlagi teh podatkov načrtuje svoj razvoj. Seveda pa se na strežniku neomejeno hranijo podatki o registriranih uporabniških imenih ter nastavitve, ki so bile ob registraciji izvedene, vendar ne v povezavi z imenom in priimkom uporabnika, ampak preko ID številke.

Uporaba piškotkov torej na nek način posega tudi v vašo zasebnost, zato je priporočljivo izklopiti ali vsaj redno brisati piškotke.

Spletni strežniki si o svojih obiskovalcih delajo zapiske o tem, kdaj ste bili nazadnje na njihovi strani, kaj ste gledali, itd. Vsi ti podatki se zapisujejo na vaš računalnik v poseben del profilnih nastavitev. Ob naslednjem prihodu na takšno stran s piškotki vas stran prepozna in vam na svojevrsten način prikaže kakšne podrobnosti.

Kadar ob nakupu izdelka preko interneta izpolnimo obrazec, piškotek shrani vse vpisane podatke (ime, priimek, e-naslov, telefon, interesi, itd.) ter jih deli z drugimi strežniki. Številni ponudniki izdelkov in storitev ter spamerji uporabljajo tovrstne informacije ter tako zlorabljajo funkcijo piškotkov in nadlegujejo uporabnike interneta.

Piškotki in zasebnost

Spletni piškotki (ang. cookies) so posebni objekti, ki jih spletni strežnik pošlje brskalniku uporabnika interneta, brskalnik pa ob ponovnem obisku spletne strani piškotke vrne spletnemu strežniku in uporabnika s tem identificira. Na ta način spletni strežnik oz. spletna stran lahko ugotovi ali je uporabnik spletno stran v preteklosti že obiskal (in seveda zabeleži vso zgodovino obiskov).

Matej Kovačič tudi piše, da se je problema zbiranja osebnih podatkov s pomočjo piškotkov razmeroma zgodaj zavedla tudi Evropska unija, ki je v leta 2002 sprejeti Direktivi o zasebnosti in elektronskih komunikacijah 2002/58/EC, v 24. točki posebej izpostavila problem spletnih piškotkov. Določila je, da jih mora imeti uporabnik možnost zavrniti, hkrati pa mora biti seznanjen s tem, kakšne informacije spletni strežnik s pomočjo piškotka shranjuje na njegovi (uporabnikovi) terminalski opremi.

Glede zbiranja osebnih podatkov in prejemanja reklamnih e-sporočil sta se v pravu uveljavili dve načeli. Prvo, načelo privolitve, ki ga označujemo z angleškim izrazom opt-in zahteva vnaprejšnje soglasje uporabnika, drugo, načelo odjave, ki ga označujemo z izrazom opt-out, pa uporabniku daje možnost kasnejše odjave oz. prepovedi. Drugače povedano: zakonodajalec lahko določi, da se smejo osebni podatki zbirati (ali pošiljati oglasna elektronska pošta) le z vnaprejšnjim soglasjem posameznika (opt-in), ali pa določi, da se osebni podatki smejo zbirati (in oglasna elektronska pošta pošiljati) vse dotlej, dokler posameznik tega izrecno ne prepove (opt-out).

V evropskem pravnem prostoru se je tako glede zbiranja osebnih podatkov, kot tudi glede pošiljanja oglasne elektronske pošte uveljavilo načelo soglasja (opt-in), torej načelo, ki zahteva vnaprejšnje soglasje uporabnika. Vendar pa je zanimivo, da to načelo velja praktično povsod (razen seveda tam, kjer za zbiranje osebnih podatkov daje podlago ustrezen zakon), le pri spletnih piškotkih ne.

Za razliko od ostalih področij zbiranja osebnih podatkov le pri spletnih piškotkih velja, da se osebni podatki s pomočjo spletnih piškotkov zbirajo vse dotlej, dokler uporabnik v svojem spletnem brskalniku spletnih piškotkov izrecno ne onemogoči.

Matej Kovačič tu opozarja na problem, saj nekatere spletne strani namesto običajnih spletnih piškotkov, katerih sprejemanje uporabnik lahko onemogoči v spletnem brskalniku) uporabljajo tim. superpiškotke (Local Shared Objects oz. Flash piškotke). Z njihovo pomočjo spletni strežnik identificira uporabnika in celo ugotovi, ali je ta uporabnik izbrisal običajne piškotke (in se na ta način skušal izogniti sledenju).

Pravna podlaga

Svet ministrov EU  22. oktobra 2009 sprejel direktivo 3674/09 z imenom "DIREKTIVA EVROPSKEGA PARLAMENTA IN SVETA o spremembah Direktive 2002/22/ES o univerzalnih storitvah in pravicah uporabnikov v zvezi z elektronskimi komunikacijskimi omrežji in storitvami, Direktive 2002/58/ES o obdelavi osebnih podatkov in varstvu zasebnosti na področju elektronskih komunikacij in Uredbe (ES) št.2006/2004 o sodelovanju med nacionalnimi organi, odgovornimi za izvrševanje zakonodaje o varstvu potrošnikov".

Direktiva v točki 66 odpira možnosti za tim. opt-in pristop pri zbiranju osebnih podatkov s pomočjo piškotkov preko spleta, saj izrecno pravi, da morajo biti potrošniki jasno in izčrpno obveščeni o tem, da tretje strani skušajo shranjevati informacije o uporabnikovi opremi (računalniku, programski opremi). Besedilo direktive govori tudi o tem, da bi morale biti izjeme od tega obveščanja omejene le na primere, kjer je uporabnik storitev izrecno zahteval (npr. dostopil do spletne strani) in sta tehnično shranjevanje in dostop nujno potrebna.



Sistemska
obratovalna
navodila

za distribucijski sistem zemeljskega plina za geografski območji Mestne občine Velenje in Občine Šoštanj

Poglej




Tehnične
zahteve

za graditev, obratovanje in vzdrževanje naprav distribucijskega sistema zemeljskega plina

Poglej



Načrt
nujnih
ukrepov

za zagotavljanje zanesljivosti zaščitenih odjemalcev v primeru izrednih razmer


Poglej



Splošni
pogodbeni
pogoji


o dobavi zemeljskega plina
od 24. 9. 2022


Poglej

Zgodovina oskrbe z zemeljskim plinom

Omrezje DOP

Leta 1995 je Mestna občina Velenje s krajevno skupnostjo Škale - Hrastovec pričela z izgradnjo »Severne veje« plinovodnega omrežja v mestni občini Velenje. V tem letu je bilo zgrajenega 25 km omrežja na področju Krajevne skupnosti Škale- Hrastovec, s priključki za 311 objektov.

Istega leta je Mestna občina Velenje investirala še izgradnjo merilno reducirane plinske postaje - MRP Velenje Sever, za naselja Škale - Hrastovec, Šenbric, Cirkovce, Plešivec, Gaberke in Ravne. Kapaciteta MRP je 1100 hišnih priključkov oz. okoli 50.000 kWh/dan.

Komunalno podjetje Velenje, PE Energetika, je pričelo z distribucijo zemeljskega plina januarja 1996 za naselje Škale - Hrastovec, novembra 1996 pa je bilo zgrajenih še 6 km omrežja v naselju Šenbric s priključki za 43 objektov.
Leta 2006 je Komunalno podjetje Velenje, d. o. o., skupaj z Občino Šoštanj pričelo z investicijo »Plinovodno omrežje Gaberke«, ki je bila dokončana leta 2008. Zgrajenih je bilo 14,5 km plinovodnega omrežja s priključki za 199 objektov. Na obstoječem plinovodnem omrežju Škale-Hrastovec in Šenbric je bilo od leta 1996 do 2009 zgrajenih 18 novih priključkov.

Leta 2009 je bila izgrajena tudi merilno reducirana plinska postaja - MRP Velenje – Komunala ter pripadajoče plinovodno omrežje na področju Trebuše, za potrebe trgovskega centra Velenjka in morebitno priključitev okoliških krajev. Kapaciteta MRP je okoli 60.000 kWh/dan.

Ob koncu leta 2016 je vseh plinovodnih priključkov 598, uporabnikov plina pa 281.

Zamenjava dobavitelja

Komunalno podjetje Velenje, d.o.o. je lahko vaš novi dobavitelj zemeljskega plina:
1.

Pokličite na brezplačno številko
080 80 34
ali nam pišite na kpv@kp-velenje.si.
2.

Sporočite nam:
- ime in priimek,
- naslov,
- kontaktne podatke (e-pošta, telefon),
- prodajno skupino oziroma vašo letno porabo zemeljskega plina (podatke o prodajni oz. odjemni skupni lahko najdete na položnici)
3.

Na vaš naslov vam bomo poslali »Pogodbo o dobavi zemeljskega plina« in »Pooblastilo« s katerim pooblaščate Komunalno podjetje Velenje d.o.o., da vas zastopa v postopku zamenjave dobavitelja.
4.

Podpisano dokumentacijo nam čim prej vrnite, da bo Komunalno podjetje Velenje d.o.o., pri geografsko pristojnem sistemskem operaterju distribucijskega omrežja zemeljskega plina (ODS) lahko izvedla postopek zamenjave dobavitelja.
5.

V kolikor je bila prijava zamenjave dobavitelja pri ODS pravočasno in uspešno izvedena do vključno 10. dne v tekočem mesecu, bo Komunalno podjetje Velenje d.o.o., vaš novi dobavitelj zemeljskega plina že s 1. dnem naslednjega meseca.

Kako se priključim

Pojdi na kako se priključim


Ceniki zemeljskega plina

Pojdi na cenike

Primerjava dobaviteljev

Na spletni strani Agencije za energijo si lahko v primerjalniku ponudb ogledate informativni izračun letnega zneska za vašo predvideno porabo zemeljskega plina za posamezna odjemna mesta, ki so priključena na posamezno distribucijsko omrežje zemeljskega plina.

Primerjalnik ponudb Agencije za energijo

Reševanje reklamacij in pritožb za gospodinjske odjemalce

INFORMACIJA GOSPODINJSKIM ODJEMALCEM ZEMELJSKEGA PLINA O REKLAMACIJAH IN PRITOŽBAH (na podlagi 175. člena Energetskega zakona – Uradni list RS. Št 17/2014, EZ-1 in kasnejše spremembe in dopolnitve) Dobavitelj zemeljskega plina, KOMUNALNO PODJETJE VELENJE, d.o.o., Koroška cesta 37 b, 3320 Velenje se obvezuje, da bo pri reševanju reklamacij in pritožb upoštevalo vse pravice, ki pripadajo gospodinjskim odjemalcem.
V zvezi z domnevnimi kršitvami dobavitelja pri izvajanju pogodbe o dobavi zemeljskega plina lahko gospodinjski odjemalec:
1.
Najprej vloži pisno reklamacijo pri dobavitelju Komunalno podjetje Velenje, d.o.o. in sicer po pošti na naslov Koroška cesta 37 b, 3320 Velenje ali preko elektronske pošte kpv@kp-velenje.si.
2.
V primeru nestrinjanja z odločitvijo dobavitelja o reklamaciji poda pritožbo na družbo PERSVET d. o. o., Radio cesta 5, 1230 Domžale, v okviru katerega dobavitelj v primeru nestrinjanja gospodinjskega odjemalca z odločitvijo o reklamaciji zagotavlja pregleden, enostaven in brezplačen postopek za obravnavo pritožb gospodinjskih odjemalcev v zvezi z izvajanjem pogodb o dobavi zemeljskega plina.
Pritožba se odda na družbo, in sicer na elektronski naslov info@persvet.eu, pisno na naslov: PERSVET d. o. o., Radio cesta 5, 1230 Domžale ali ustno v kontaktni center 041 302 203 od ponedeljka do četrtka od 7. do 19. ure, petek od 7. do 12. ure. O Vaši pritožbi bo odločala s strani družbe imenovana neodvisna oseba. Pravila v zvezi z imenovanjem osebe za obravnavo pritožb in s postopkom za obravnavo pritožb so dosegljiva na spletnih straneh družbe (www.persvet.eu).