Oskrba s toplotno energijo, zemeljskim plinom in hladom.

Zadnje novice s področja oskrbe z zemeljskim plinom

MinistrstvoSrecanje

Glavni cilj Komunalnega podjetja Velenje je, da glede na načrtovano zaprtje Premogovnika Velenje v letu 2033 poskrbi za celostne zelene vire energije, ki bodo Šaleško dolino zanesljivo in nemoteno oskrbovali s toploto tudi v prihodnosti. Z obstoječim daljinskim sistemom, ki je drugi največji v Sloveniji, trenutno s toplotno energijo oskrbujemo skoraj 40.000 prebivalcev in več kot 650 industrijskih uporabnikov. Zakaj je za nas in za prebivalce doline tako pomembno, da ohranimo enoten sistem ogrevanja? Le tako lahko prispevamo k čistemu zraku, saj vsak odklop, pa tudi nižanje moči na priključku, pomeni slabljenje sistema in večje izpuste CO2 zaradi individualnih načrtov ogrevanja. S celovitim, zelenim sistemom daljinskega ogrevanja bomo vsi skupaj tudi družbeno odgovorni, oskrba s toploto bo ostala zanesljiva in varna, predvsem pa bo še bolj učinkovita. Vseeno bo zelena preobrazba ogromen strokovni, organizacijski in finančni zalogaj. Na Ministrstvu za Infrastrukturo sta direktorja Komunalnega podjetja Velenje mag. Gašperja Škarjo in tehničnega direktorja KP Velenje Janeza Ramšaka sprejela generalni direktor Direktorata za energijo mag. Hinko Šolinc in vodja Sektorja za politiko učinkovite rabe in obnovljive vire energije mag. Erik Potočar. Spregovorili so o možnih virih sofinanciranja ključnih projektov podjetja pri preobrazbi: obnovi izolacij in podporja na distribucijskem omrežju, posodobitvi toplotnih postaj, energetski sanaciji stavb in vpeljavi 100-odstotno zelenih virov energije za daljinsko ogrevanje.

Že samo prvi trije projekti bi po ocenah lahko prinesli 25.269 manj izpustov CO2,  za 21.150 t manj porabljenega premoga in prihranek toplotne energije v višini 76.559 MWHt. Dogovorili so se za pospešeno izmenjavo vseh informacij pri pridobivanju sredstev iz evropskih Sklada za pravičen prehod in Sklada za obnovo in okrevanje, pa tudi pri načrtih ostalih deležnikov na področju zelenega prehoda države. V Komunalnem podjetju Velenje hkrati vodimo razgovore z nevladnimi, ekološkimi  organizacijami, z družbama Termoelektrarna Šoštanj, Premogovnik Velenje in z njunim lastnikom, Holdingom Slovenske Elektrarne, in Evropsko Investicijsko banko.

Osnutek Akcijskega načrta smo pripravili skupaj z občinama Velenje in Šoštanj in s strokovnimi partnerji (podjetji ELES, Kolektor in Esotech).

Na naslovni fotografiji: delovno srečanje direktorjev Komunalnega podjetja in pristojnih na Ministrstvu za infrastrukturo. 

Šaleski biser - Okus zdravja - znak

V Komunalnem podjetju Velenje že zadnjih nekaj let aktivno propagiramo pitje vode iz pipe. V Šaleški dolini imamo namreč dobro pitno vodo, ki se po kakovosti uvršča v sam Evropski vrh, zato lahko v vsakem trenutku mirno posežemo po vodi iz pipe, ki smo jo zaradi njene svežine in blagodejnih učinkov na naše zdravje in dobro počutje poimenovali Šaleški biser – okus zdravja.

Da se lahko vsi odžejamo tudi med dejavnostmi na prostem in druženju s prijatelji, smo se skupaj z občinami lastnicami odločili, da na različnih, dobro obiskanih lokacijah v Šaleški dolini postavimo pitnike Šaleškega bisera. Tako jih je denimo samo v Velenju do danes že sedemnajst, v Šoštanju pet in v Šmartnem ob Paki trije. Pitniki v vseh treh občinah so poimenovani, ali po mitoloških in pravljičnih junakih (Velenje) ali pomembnih osebah iz lokalne preteklosti (Šoštanj) ali po lokaciji, kjer so nameščeni (Šmartno ob Paki). Vsi so označeni z enakimi tablami, ki vsebujejo tudi QR kodo, s katero lahko dostopate do naših spletnih strani in podatkov o pitnikih in kakovosti vode. Voda iz pipe je boljša alternativa od ustekleničene vode in bolj zdrava izbira od sladkanih in gaziranih pijač, saj ne vsebuje dodanih sladkorjev ali drugih škodljivih dodatkov. Poleg tega voda iz pipe ne povzroča odpadkov in ne obremenjuje okolja. Na voljo je v neomejenih količinah, je povsod dostopna in ugodna, ves čas je pod nadzorom in ves čas je sveža. Komunalni sistemi oskrbe s pitno vodo so namreč pod strožjim nadzorom kot industrija ustekleničene vode. Tako podjetja, ki skrbijo za vodno oskrbo, zagotavljajo visoko kakovost pitne vode.

Pitnik

 

Marija Sešel1

  ŽALNA KNJIGA Marija Sešel

Kako postanem uporabnik e-računa v spletni banki?

Uporabnikom spletnega bančništva omogočamo enostavno in udobno plačevanje komunalnih storitev s klikom brez vnašanja in prepisovanja podatkov.

S prijavo na e-račun ne boste več prejemali računov v papirni obliki, seveda pa se lahko v primeru potrebe računa v priponki PDF iz spletne banke le-ta še vedno izpiše. Takšen prejeti račun lahko poravnate hitro in udobno z enim klikom – brez prepisovanja številk in referenc. Arhiv spletne banke vam omogoča enostaven pregled nad že poravnanimi računi in stroški. Na prejemanje računa v elektronsko banko se lahko prijavite uporabniki, ki ste komitenti banke s podporo e-računov in ste istočasno uporabnik spletne banke. Prijava je možna elektronsko, preko vaše spletne banke. Za prijavo poleg osebnih podatkov potrebujete še sklicno številko računa, ki ga najdete na levi strani UPN obrazca (referenca prejemnika - slika spodaj).

sklicno številko računa najdete na levi strani UPN obrazca razdelek referenca prejemnika

 



Sistemska
obratovalna
navodila

za distribucijski sistem zemeljskega plina za geografski območji Mestne občine Velenje in Občine Šoštanj

Poglej




Tehnične
zahteve

za graditev, obratovanje in vzdrževanje naprav distribucijskega sistema zemeljskega plina

Poglej



Načrt
nujnih
ukrepov

za zagotavljanje zanesljivosti zaščitenih odjemalcev v primeru izrednih razmer

2. izdaja

Poglej



Splošni
pogodbeni
pogoji


o dobavi zemeljskega plina
od 24. 9. 2022


Poglej

Zgodovina oskrbe z zemeljskim plinom

Omrezje DOP

Leta 1995 je Mestna občina Velenje s krajevno skupnostjo Škale - Hrastovec pričela z izgradnjo »Severne veje« plinovodnega omrežja v mestni občini Velenje. V tem letu je bilo zgrajenega 25 km omrežja na področju Krajevne skupnosti Škale- Hrastovec, s priključki za 311 objektov.

Istega leta je Mestna občina Velenje investirala še izgradnjo merilno reducirane plinske postaje - MRP Velenje Sever, za naselja Škale - Hrastovec, Šenbric, Cirkovce, Plešivec, Gaberke in Ravne. Kapaciteta MRP je 1100 hišnih priključkov oz. okoli 50.000 kWh/dan.

Komunalno podjetje Velenje, PE Energetika, je pričelo z distribucijo zemeljskega plina januarja 1996 za naselje Škale - Hrastovec, novembra 1996 pa je bilo zgrajenih še 6 km omrežja v naselju Šenbric s priključki za 43 objektov.

V letu 1997 se je vzpostavila distribucija zemeljskega plina na lokaciji Pekarna presta v Velenju.

Leta 2006 je Komunalno podjetje Velenje, d. o. o., skupaj z Občino Šoštanj pričelo z investicijo »Plinovodno omrežje Gaberke«, ki je bila dokončana leta 2008. Zgrajenih je bilo 14,5 km plinovodnega omrežja s priključki za 199 objektov. Na obstoječem plinovodnem omrežju Škale-Hrastovec in Šenbric je bilo od leta 1996 do 2009 zgrajenih 18 novih priključkov.

Leta 2009 je bila izgrajena tudi merilno reducirana plinska postaja - MRP Velenje – Komunala ter pripadajoče plinovodno omrežje na področju Trebuše, za potrebe trgovskega centra Velenjka in morebitno priključitev okoliških krajev. Kapaciteta MRP je okoli 60.000 kWh/dan.

Leta 2018 se je v sklopu komunalnega opremljanja nove industrijske cone Stara Vas zgradilo tudi plinovodno omrežje, katero trenutno še ne obratuje, saj ni priključeno na nobeno MPR.

Na področju energetike in trga zemeljskega plina precej neugodno leto 2022 je prineslo nov mejnik, saj je Komunalno podjetje Velenje, d.o.o., s 1.10.2022 kot najmanjši dobavitelj v Sloveniji prenehalo z dejavnostjo dobave zemeljskega plina končnim uporabnikom. Podjetje je kot obstoječi dobavitelj vsem 177 odjemalcem aktivno in prednostno pomagalo pri zamenjavi dobavitelja zemeljskega plina.

Ob koncu leta 2022 je na okoli 47 km omrežja izvedenih 599 plinovodnih priključkov 599 in 224 uporabnikov zemeljskega plina.

Zamenjava dobavitelja

Komunalno podjetje Velenje, d.o.o. je lahko vaš novi dobavitelj zemeljskega plina:
1.

Pokličite na brezplačno številko
080 80 34
ali nam pišite na kpv@kp-velenje.si.
2.

Sporočite nam:
- ime in priimek,
- naslov,
- kontaktne podatke (e-pošta, telefon),
- prodajno skupino oziroma vašo letno porabo zemeljskega plina (podatke o prodajni oz. odjemni skupni lahko najdete na položnici)
3.

Na vaš naslov vam bomo poslali »Pogodbo o dobavi zemeljskega plina« in »Pooblastilo« s katerim pooblaščate Komunalno podjetje Velenje d.o.o., da vas zastopa v postopku zamenjave dobavitelja.
4.

Podpisano dokumentacijo nam čim prej vrnite, da bo Komunalno podjetje Velenje d.o.o., pri geografsko pristojnem sistemskem operaterju distribucijskega omrežja zemeljskega plina (ODS) lahko izvedla postopek zamenjave dobavitelja.
5.

V kolikor je bila prijava zamenjave dobavitelja pri ODS pravočasno in uspešno izvedena do vključno 10. dne v tekočem mesecu, bo Komunalno podjetje Velenje d.o.o., vaš novi dobavitelj zemeljskega plina že s 1. dnem naslednjega meseca.

Kako se priključim

Pojdi na kako se priključim


Ceniki zemeljskega plina

Pojdi na cenike

Primerjava dobaviteljev

Na spletni strani Agencije za energijo si lahko v primerjalniku ponudb ogledate informativni izračun letnega zneska za vašo predvideno porabo zemeljskega plina za posamezna odjemna mesta, ki so priključena na posamezno distribucijsko omrežje zemeljskega plina.

Primerjalnik ponudb Agencije za energijo

Reševanje reklamacij in pritožb za gospodinjske odjemalce

INFORMACIJA GOSPODINJSKIM ODJEMALCEM ZEMELJSKEGA PLINA O REKLAMACIJAH IN PRITOŽBAH (na podlagi 175. člena Energetskega zakona – Uradni list RS. Št 17/2014, EZ-1 in kasnejše spremembe in dopolnitve) Dobavitelj zemeljskega plina, KOMUNALNO PODJETJE VELENJE, d.o.o., Koroška cesta 37 b, 3320 Velenje se obvezuje, da bo pri reševanju reklamacij in pritožb upoštevalo vse pravice, ki pripadajo gospodinjskim odjemalcem.
V zvezi z domnevnimi kršitvami dobavitelja pri izvajanju pogodbe o dobavi zemeljskega plina lahko gospodinjski odjemalec:
1.
Najprej vloži pisno reklamacijo pri dobavitelju Komunalno podjetje Velenje, d.o.o. in sicer po pošti na naslov Koroška cesta 37 b, 3320 Velenje ali preko elektronske pošte kpv@kp-velenje.si.
2.
V primeru nestrinjanja z odločitvijo dobavitelja o reklamaciji poda pritožbo na družbo PERSVET d. o. o., Radio cesta 5, 1230 Domžale, v okviru katerega dobavitelj v primeru nestrinjanja gospodinjskega odjemalca z odločitvijo o reklamaciji zagotavlja pregleden, enostaven in brezplačen postopek za obravnavo pritožb gospodinjskih odjemalcev v zvezi z izvajanjem pogodb o dobavi zemeljskega plina.
Pritožba se odda na družbo, in sicer na elektronski naslov info@persvet.eu, pisno na naslov: PERSVET d. o. o., Radio cesta 5, 1230 Domžale ali ustno v kontaktni center 041 302 203 od ponedeljka do četrtka od 7. do 19. ure, petek od 7. do 12. ure. O Vaši pritožbi bo odločala s strani družbe imenovana neodvisna oseba. Pravila v zvezi z imenovanjem osebe za obravnavo pritožb in s postopkom za obravnavo pritožb so dosegljiva na spletnih straneh družbe (www.persvet.eu).