Vse premalokrat se zavedamo, da je predpogoj vsega človekovega udejstvovanja v sodobnem svetu, zadovoljevanje osnovnih življenjskih potreb, kamor štejemo tudi potrebo po zdravi pitni vodi in čistemu okolju. Razpoložljivost z zadostnimi količinami pitne vode, nemoteno odstranjevanje vseh vrst odpadkov iz naših stanovanj ter čisto okolje, prepogosto doživljamo kot nekaj samoumevnega, ob tem pa se nam resnični problemi zdijo le tisti, ki so povezani s težavami zagotavljanja družbenega nadstandarda. Pravo vrednost in nujnost zanesljive in varne komunalne oskrbe večinoma dojamemo šele takrat, ko le-te zaradi različnih razlogov ni več na razpolago, četudi samo za nekaj ur. V Komunalnem podjetju Velenje se navedenih dejstev vsakodnevno zavedamo ter skušamo s strokovnim in predanim delom uporabnikom zagotavljati varno in čim manj moteno oskrbo.
V poslovni enoti Komunala izvajamo obvezne občinske gospodarske javne službe varstva okolja, in sicer:
Temeljna naloga PE Komunala je zagotavljanje nemotene, kvalitetne in varne komunalne oskrbe. Poleg te osnovne naloge je naša naloga tudi ustrezno gospodarjenje z najeto komunalno infrastrukturo. To pomeni predvsem:
Te cilje je mogoče dosegati le z rednimi obnovami, posodobitvami ter razvojem in varovanjem javne infrastrukture, ob predpogoju stroškovno upravičenih cen ter zagotovljenih sredstvih za obnove in posodobitve.
Slovenija, dežela bogata z vodnimi viri, je tudi v letu 2025 izvedla tradicionalneVodne dneve, dogodek, namenjen strokovni in širši javnosti, ki ga vsako leto organizira Slovensko društvo za zaščito voda. Simpozij je potekal v petek, 21. marca – na dan svetovnega dneva ledenikov in dan pred svetovnim dnevom voda, ki ga obeležujemo 22. marca. Združil je raziskovalce in akademike, odločevalce, predstavnike gospodarstva in industrije, civilno družbo in medije, ki vsak na svojem področju soustvarjajo razvojne politike ali opozarjajo na njihovo ustreznost.
Osrednja tema letošnjega srečanja je bila »Preveč ali premalo vode«. Razprava je bila osredotočena na izzive trajnostnega upravljanja z vodami, posebej pa so bili izpostavljeni vplivi podnebnih sprememb, onesnaženja in izkoriščanja vodnih virov. Namen dogodka je odpreti dialog in iskati rešitve za aktualne izzive, kot so prilagajanje na podnebne spremembe, ohranjanje vodnih ekosistemov, varna oskrba s pitno vodo, trajnostna raba in ponovna uporaba vodnih virov in krožno gospodarstvo.
Pitna voda v Šaleški dolini je bila v letu 2024 zdravstveno ustrezna in varna za pitje.
Na vodooskrbnih sistemih v Šaleški dolini se je izvajal obsežen nadzor kakovosti pitne vode. Na pipah uporabnikov so bile izvajane tri vrste monitoringa: republiški monitoring (NLZOH Maribor), redni zunanji nadzor (NLZOH Celje) ter redni notranji program spremljanja učinkovitosti priprave vode (Komunalno podjetje Velenje). Pri teh nadzorih so bili preverjani parametri, določeni v Uredbi o pitni vodi (Ur. l. RS, št. 61/23).
V letu 2024 je bilo pri republiškem monitoringu odvzetih 68 vzorcev pitne vode, pri zunanjem nadzoru 84 vzorcev pitne vode in pri rednem notranjem nadzoru 308 vzorcev. V vzorcih so se preverjali mikrobiološka in fizikalno-kemijska ustreznost pitne vode. Med vsemi odvzetimi vzorci sta bila 2 vzorca neustrezna, v obeh primerih so bili izvedeni korektivni ukrepi in kontrolna vzorčenja, zdravje uporabnikov ni bilo ogroženo. Vsi ostali vzorci so bili mikrobiološko in fizikalno-kemijsko ustrezni. V pitni vodi ni bilo prisotnih bakterij, virusov in parazitov ter mikroorganizmov, ki bi lahko predstavljali nevarnost za zdravje ljudi. Analize kažejo, da voda ne vsebuje nitratov, nitritov, stranskih produktov dezinfekcije, težkih kovin in hormonskih motilcev in je organoleptično ustrezna. V letu 2024 se je izvajala tudi redna notranja kontrola tople pitne vode. Izvedenih je bilo 197 kontrol priprave tople pitne vode in 133 kontrol prisotnosti Legionele. Povprečne vrednosti parametrov pitne vode v posameznem oskrbovalnem območju so prikazane v Tabeli 2.
Za obvladovanje kriznih situacij (onesnaženje virov, naravne nesreče, tehnične okvare...) imamo pripravljene Načrte ukrepanja ter obveščanja v letu 2025. Obveščanje v izrednih razmerah bo potekalo preko naslednjih medijev: www.kp-velenje.si, Facebook KP Velenje, Radio Velenje, Moj radio, www.velenjcan.si, www.velenje.si, www.sostanj.si, www.smartnoobpaki.si in VTV studio. Obveščanje prednostnih objektov bo potekalo tudi preko njihovih kontaktnih oseb in preko Portala za uporabnike.
OBVEŠČANJE O PITNI VODI – KLJUČNE INFORMACIJE ZA UPORABNIKE
Zakaj je pomembno spremljati informacije o pitni vodi?
Zdravstveno ustrezna pitna voda je ključnega pomena za zdravje vsake skupnosti. Naravne nesreče, tehnične okvare ali druge nepredvidljive situacije lahko vplivajo na njeno kakovost. Komunalno podjetje Velenje ima pripravljen načrt ukrepanja in obveščanja, ki zagotavlja hitro in učinkovito posredovanje informacij uporabnikom v Šaleški dolini.
Kako boste obveščeni?
O čem boste obveščeni?
Kaj storiti ob težavah glede pitne vode?
Sumite na težave s pitno vodo? Obrnite se na 24-urno dežurno službo in nas obvestite o reklamaciji:
Primer dobre prakse – zagotavljanje vodne oskrbe po hudem neurju v avgustu 2023
V avgustu 2023 je hudo neurje na področju Vodovoda Bele Vode sprožilo številne zemeljske plazove, ki so resno poškodovali vodovodno infrastrukturo. Številne okvare ter uničeni odseki vodovoda so ogrozili varnost vodooskrbe. Kljub zahtevnim razmeram so ekipe Komunalnega podjetja Velenje v zelo kratkem času odpravile večino težav. Zagotovljeno je bilo takojšnje obveščanje o prekuhavanju vode, oskrba iz rezervnih vodnih virov in nadomestna oskrba iz cistern za uporabnike, ki so ostali brez vode na pipah. S hitrim ukrepanjem in obveščanjem smo vzpostavili učinkovit nadzor nad izrednimi razmerami.
Bodimo pripravljeni!
Redno spremljajte enega izmed kanalov za obveščanje in bodite pripravljeni na ukrepanje. Skupaj poskrbimo za varnost in zanesljivo oskrbo s pitno vodo v Šaleški dolini.
Z navedenim sistemom zagotavljamo najosnovnejšo komunalno oskrbo 44.000 uporabnikom vodooskrbnega sistema ter 37.000 uporabnikom sistema odvajanja in čiščenja odplak na območju MO Velenje, občine Šoštanj in občine Šmartno ob Paki. V manjšem obsegu opravljamo javno vodooskrbo prebivalstva tudi v sosednjih občinah Mozirje, Žalec, Polzela, Dobrna in Mislinja.
Posebej velja poudariti, da v skladu z zahtevami lastnikov infrastrukture, le-to upravljamo po načelu enotnosti in nedeljivosti sistemov. To pomeni, da veljajo na območju vseh treh občin enake cene komunalnih storitev, kakor tudi da vsa vzdrževalna in obnovitvena dela izvajamo izključno po kriteriju tehnoloških prioritet in zagotavljanja nemotene oskrbe.
Izgradnja komunalne infrastrukture je vseskozi sledila razvoju Šaleške doline, tako da se lahko v tem trenutku pohvalimo, da z javno vodooskrbo oskrbujemo preko 97 % prebivalstva, z javnim kanalizacijskim sistemom pa preko 82 % prebivalstva Šaleške doline.
Občina | % priključenih – vodooskrba | % priključenih – odvajanje in čiščenje odpadne vode |
---|---|---|
MO Velenje * | 99,4 | 89,6 |
Šoštanj | 93,7 | 68,4 |
Šmartno ob Paki | 86,8 | 46,1 |
Skupaj | 97,3 |
82,3 |
Obseg in zahtevnost oskrbovanja prebivalstva se odraža tudi v dejstvu, da se najnižji uporabnik nahaja na nadmorski višini 305 metrov, najvišji uporabnik pa na koti 1065 metrov nadmorske višine. Skoraj 30 % vse zajete pitne vode, gre za 1.500.000 m3 pitne vode, moramo zato prečrpati, nekatero tudi štirikrat.