Pitna voda v Šaleški dolini je bila v letu 2024 zdravstveno ustrezna in varna za pitje.
Na vodooskrbnih sistemih v Šaleški dolini se je izvajal obsežen nadzor kakovosti pitne vode. Na pipah uporabnikov so bile izvajane tri vrste monitoringa: republiški monitoring (NLZOH Maribor), redni zunanji nadzor (NLZOH Celje) ter redni notranji program spremljanja učinkovitosti priprave vode (Komunalno podjetje Velenje). Pri teh nadzorih so bili preverjani parametri, določeni v Uredbi o pitni vodi (Ur. l. RS, št. 61/23).
V letu 2024 je bilo pri republiškem monitoringu odvzetih 68 vzorcev pitne vode, pri zunanjem nadzoru 84 vzorcev pitne vode in pri rednem notranjem nadzoru 308 vzorcev. V vzorcih so se preverjali mikrobiološka in fizikalno-kemijska ustreznost pitne vode. Med vsemi odvzetimi vzorci sta bila 2 vzorca neustrezna, v obeh primerih so bili izvedeni korektivni ukrepi in kontrolna vzorčenja, zdravje uporabnikov ni bilo ogroženo. Vsi ostali vzorci so bili mikrobiološko in fizikalno-kemijsko ustrezni. V pitni vodi ni bilo prisotnih bakterij, virusov in parazitov ter mikroorganizmov, ki bi lahko predstavljali nevarnost za zdravje ljudi. Analize kažejo, da voda ne vsebuje nitratov, nitritov, stranskih produktov dezinfekcije, težkih kovin in hormonskih motilcev in je organoleptično ustrezna. V letu 2024 se je izvajala tudi redna notranja kontrola tople pitne vode. Izvedenih je bilo 197 kontrol priprave tople pitne vode in 133 kontrol prisotnosti Legionele. Povprečne vrednosti parametrov pitne vode v posameznem oskrbovalnem območju so prikazane v Tabeli 2.
Za obvladovanje kriznih situacij (onesnaženje virov, naravne nesreče, tehnične okvare ...) imamo pripravljene Načrte ukrepanja ter obveščanja v letu 2025. Obveščanje v izrednih razmerah bo potekalo preko naslednjih medijev: www.kp-velenje.si, Facebook KP Velenje, Radio Velenje, Moj radio, www.velenjcan.si, www.velenje.si, www.sostanj.si, www.smartnoobpaki.si in VTV studio. Obveščanje prednostnih objektov bo potekalo tudi preko njihovih kontaktnih oseb in preko Portala za uporabnike.
OBVEŠČANJE O PITNI VODI – KLJUČNE INFORMACIJE ZA UPORABNIKE
Zakaj je pomembno spremljati informacije o pitni vodi?
Zdravstveno ustrezna pitna voda je ključnega pomena za zdravje vsake skupnosti. Naravne nesreče, tehnične okvare ali druge nepredvidljive situacije lahko vplivajo na njeno kakovost. Komunalno podjetje Velenje ima pripravljen načrt ukrepanja in obveščanja, ki zagotavlja hitro in učinkovito posredovanje informacij uporabnikom v Šaleški dolini.
Kako boste obveščeni?
O čem boste obveščeni?
Kaj storiti ob težavah glede pitne vode?
Sumite na težave s pitno vodo? Obrnite se na 24-urno dežurno službo in nas obvestite o reklamaciji:
Primer dobre prakse – zagotavljanje vodne oskrbe po hudem neurju v avgustu 2023
V avgustu 2023 je hudo neurje na področju Vodovoda Bele Vode sprožilo številne zemeljske plazove, ki so resno poškodovali vodovodno infrastrukturo. Številne okvare ter uničeni odseki vodovoda so ogrozili varnost vodooskrbe. Kljub zahtevnim razmeram so ekipe Komunalnega podjetja Velenje v zelo kratkem času odpravile večino težav. Zagotovljeno je bilo takojšnje obveščanje o prekuhavanju vode, oskrba iz rezervnih vodnih virov in nadomestna oskrba iz cistern za uporabnike, ki so ostali brez vode na pipah. S hitrim ukrepanjem in obveščanjem smo vzpostavili učinkovit nadzor nad izrednimi razmerami.
Bodimo pripravljeni!
Redno spremljajte enega izmed kanalov za obveščanje in bodite pripravljeni na ukrepanje. Skupaj poskrbimo za varnost in zanesljivo oskrbo s pitno vodo v Šaleški dolini.
Zdravstveno ustrezna pitna voda je ključnega pomena za zdravje vsake skupnosti. Pomembno je, da smo vedno pripravljeni na morebitne izredne razmere in ustrezno seznanjeni, na kakšen način bomo v teh primerih obveščeni o potrebnih ukrepih. V Komunalnem podjetju Velenje imamo izdelan načrt ukrepanja in obveščanja uporabnikov v primeru izvajanja ukrepov, omejitev ali prepovedi glede uporabe pitne vode iz javnih vodovodnih sistemov v Šaleški dolini.
Načrt obveščanja uporabnikov pitne vode v Šaleški dolini (tabela spodaj) zajema nabor sredstev javnega obveščanja, ki bi jih v podjetju uporabili za obveščanje uporabnikov v primeru, ko voda zaradi različnih razlogov ne bi bila varna za uporabo. Naravne nesreče (poplave, potresi, žled, nevihte, suša …), rutinske napake (okvare na cevovodih, napake v delovanju črpalk ali opreme, izpadi električne energije …) in druge nepredvidljive nesreče (razlitje nevarnih snovi v prometnih nesrečah ipd.) lahko vplivajo na kakovost pitne vode. Če bi bile težave neobvladljive in bi pitje vode predstavljalo tveganje za uporabnike, bi v podjetju takoj izvedli obveščanje uporabnikov s pomočjo sredstev javnega obveščanja, ki so navedena v načrtu obveščanja. Uporabniki bi bili obveščeni o potrebnih ukrepih, kot so prepoved pitja vode iz javnega vodovoda, prekuhavanje vode, možnostih nadomestne oskrbe, priporočilo pitja embalirane vode, prepoved pitja vode iz pipe za rizične skupine ipd. Javne ustanove, kot so vrtci, šole, zdravstvene ustanove, domovi za ostarele in živilski obrati, bi obvestili tudi osebno.
Komu oziroma kam sporočiti, če so težave s pitno vodo?
V primeru, da imate pomisleke glede kakovosti pitne vode ali težave zaradi nezadostne oskrbe, lahko to sporočite 24-urni dežurni službi Komunalnega podjetja Velenje na telefonski številki 03 898 94 20 (hladna pitna voda), 03 896 12 56 (ogreta pitna voda) ali pokličete na brezplačno številko 080 80 34.
Pitna voda v Šaleški dolini je bila v letu 2023 zdravstveno ustrezna in varna za pitje.
V Komunalnem podjetju Velenje izvajamo kontrolo kakovosti pitne vode po vodovodnem omrežju v Šaleški dolini. V letu 2023 je bilo odvzetih 936 rednih mikrobioloških in fizikalno kemijskih vzorcev pitne vode in 7 vzorcev za razširjene preiskave vode. Na pipah uporabnikov je bilo analiziranih 368 vzorcev v laboratoriju KPV in 10 vzorcev v laboratoriju NLZOH. Vsi vzorci pitne vode so bili zdravstveno ustrezni in skladni z zakonodajnimi zahtevami. V okviru republiškega monitoringa je bilo odvzetih 34 mikrobioloških in fizikalno kemijskih vzorcev pitne vode. En vzorec je bil neskladen zaradi povečanega št. mikroorganizmov pri 22 in 37°C, ostali vzorci so bili ustrezni. V letu 2023 se je izvajala tudi redna kontrola ogrete pitne vode. V TPP je bilo izvedenih 210 kontrol priprave vode in 158 kontrol prisotnosti Legionel. Tudi ogreta pitna voda je bila zdravstveno ustrezna. Podatki o koncentracijah analiziranih parametrov po oskrbovalnih območjih so prikazani v Tabeli 2.
Uporabniki lahko do vseh posodobljenih informacij glede pitne vode dostopate na spletni strani KP Velenje (pitna voda). Na tej povezavi so dostopne informacije o upravljavcu, o načrtu obveščanja v rednih in izrednih situacijah, o oskrbovalnih območjih, podatki o prispevnih in vodovarstvenih območjih ter vrsti priprave vode, najnovejši rezultati analiz, o parametrih, trdotah in mineralnih snoveh, ki jih določamo v pitni vodi, o nevarnostih in tveganjih glede vodovodnih sistemov, nasveti za zmanjšanje porabe in odgovorno rabo vode, nasveti za zdravje uporabnikov, vzdrževanje internih inštalacij, možnost virtualnega dostopa do vodovodnih objektov, izjave o skladnosti pitne vode in letna poročila, ceniki ter ostale informacije o pitni vodi. Uporabniki lahko podatke o pitni vodi dobite tudi preko utemeljene zahteve, poslane na naslov Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., ali pa vprašanja pošljete preko spletne strani KP Velenje.
Zdravstveno ustrezna pitna voda je ključnega pomena za zdravje vsake skupnosti. Pomembno je, da smo vedno pripravljeni na morebitne izredne razmere in ustrezno seznanjeni, na kakšen način bomo v teh primerih obveščeni o potrebnih ukrepih. V Komunalnem podjetju Velenje imamo izdelan načrt ukrepanja in obveščanja uporabnikov v primeru izvajanja ukrepov, omejitev ali prepovedi glede uporabe pitne vode iz javnih vodovodnih sistemov v Šaleški dolini.
Kaj zajema načrt obveščanja uporabnikov pitne vode?
Načrt obveščanja uporabnikov pitne vode v Šaleški dolini zajema nabor sredstev javnega obveščanja, ki bi jih v podjetju uporabili za obveščanje uporabnikov v primeru, ko voda zaradi različnih razlogov ne bi bila varna za uporabo. Naravne nesreče (poplave, potresi, žled, nevihte, suša …), rutinske napake (okvare na cevovodih, napake v delovanju črpalk ali opreme, izpadi električne energije …) in druge nepredvidljive nesreče (razlitje nevarnih snovi v prometnih nesrečah ipd.) lahko vplivajo na kakovost pitne vode. Če bi bile težave neobvladljive in bi pitje vode predstavljalo tveganje za uporabnike, bi v podjetju takoj izvedli obveščanje uporabnikov s pomočjo sredstev javnega obveščanja, ki so navedena v načrtu obveščanja. Uporabniki bi bili obveščeni o potrebnih ukrepih, kot so prepoved pitja vode iz javnega vodovoda, prekuhavanje vode, možnostih nadomestne oskrbe, priporočilo pitja embalirane vode, prepoved pitja vode iz pipe za rizične skupine ipd. Javne ustanove, kot so vrtci, šole, zdravstvene ustanove, domovi za ostarele in živilski obrati, bi obvestili tudi osebno.