pexels photo 156913

Pitna voda v Šaleški dolini je bila v letu 2023 zdravstveno ustrezna in varna za pitje.

V Komunalnem podjetju Velenje izvajamo kontrolo kakovosti pitne vode po vodovodnem omrežju v Šaleški dolini. V letu 2023 je bilo odvzetih 936 rednih mikrobioloških in fizikalno kemijskih vzorcev pitne vode in 7 vzorcev za razširjene preiskave vode. Na pipah uporabnikov je bilo analiziranih 368 vzorcev v laboratoriju KPV in 10 vzorcev v laboratoriju NLZOH. Vsi vzorci pitne vode so bili zdravstveno ustrezni in skladni z zakonodajnimi zahtevami. V okviru republiškega monitoringa je bilo odvzetih 34 mikrobioloških in fizikalno kemijskih vzorcev pitne vode. En vzorec je bil neskladen zaradi povečanega št. mikroorganizmov pri 22 in 37°C, ostali vzorci so bili ustrezni. V letu 2023 se je izvajala tudi redna kontrola ogrete pitne vode. V TPP je bilo izvedenih 210 kontrol priprave vode in 158 kontrol prisotnosti Legionel. Tudi ogreta pitna voda je bila zdravstveno ustrezna. Podatki o koncentracijah analiziranih parametrov po oskrbovalnih območjih so prikazani v Tabeli 2.

Uporabniki lahko do vseh posodobljenih informacij glede pitne vode dostopate na spletni strani KP Velenje (pitna voda). Na tej povezavi so dostopne informacije o upravljavcu, o načrtu obveščanja v rednih in izrednih situacijah, o oskrbovalnih območjih, podatki o prispevnih in vodovarstvenih območjih ter vrsti priprave vode, najnovejši rezultati analiz, o parametrih, trdotah in mineralnih snoveh, ki jih določamo v pitni vodi, o nevarnostih in tveganjih glede vodovodnih sistemov, nasveti za zmanjšanje porabe in odgovorno rabo vode, nasveti za zdravje uporabnikov, vzdrževanje internih inštalacij, možnost virtualnega dostopa do vodovodnih objektov, izjave o skladnosti pitne vode in letna poročila, ceniki ter ostale informacije o pitni vodi. Uporabniki lahko podatke o pitni vodi dobite tudi preko utemeljene zahteve, poslane na naslov Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., ali pa vprašanja pošljete preko spletne strani KP Velenje.

drink water more

Zdravstveno ustrezna pitna voda je ključnega pomena za zdravje vsake skupnosti. Pomembno je, da smo vedno pripravljeni na morebitne izredne razmere in ustrezno seznanjeni, na kakšen način bomo v teh primerih obveščeni o potrebnih ukrepih. V Komunalnem podjetju Velenje imamo izdelan načrt ukrepanja in obveščanja uporabnikov v primeru izvajanja ukrepov, omejitev ali prepovedi glede uporabe pitne vode iz javnih vodovodnih sistemov v Šaleški dolini.

Načrt obveščanja uporabnikov pitne vode v Šaleški dolini (tabela spodaj) zajema nabor sredstev javnega obveščanja, ki bi jih v podjetju uporabili za obveščanje uporabnikov v primeru, ko voda zaradi različnih razlogov ne bi bila varna za uporabo. Naravne nesreče (poplave, potresi, žled, nevihte, suša …), rutinske napake (okvare na cevovodih, napake v delovanju črpalk ali opreme, izpadi električne energije …) in druge nepredvidljive nesreče (razlitje nevarnih snovi v prometnih nesrečah ipd.) lahko vplivajo na kakovost pitne vode. Če bi bile težave neobvladljive in bi pitje vode predstavljalo tveganje za uporabnike, bi v podjetju takoj izvedli obveščanje uporabnikov s pomočjo sredstev javnega obveščanja, ki so navedena v načrtu obveščanja. Uporabniki bi bili obveščeni o potrebnih ukrepih, kot so prepoved pitja vode iz javnega vodovoda, prekuhavanje vode, možnostih nadomestne oskrbe, priporočilo pitja embalirane vode, prepoved pitja vode iz pipe za rizične skupine ipd. Javne ustanove, kot so vrtci, šole, zdravstvene ustanove, domovi za ostarele in živilski obrati, bi obvestili tudi osebno.

Komu oziroma kam sporočiti, če so težave s pitno vodo?

V primeru, da imate pomisleke glede kakovosti pitne vode ali težave zaradi nezadostne oskrbe, lahko to sporočite 24-urni dežurni službi Komunalnega podjetja Velenje na telefonski številki 03 898 94 20 (hladna pitna voda), 03 896 12 56 (ogreta pitna voda) ali pokličete na brezplačno številko 080 80 34.

03 vodovodno omrezje

Zaradi obvestil o neustreznosti pitne vode v Spodnji Savinjski dolini, kjer so laboratorijski vzorec ocenili kot zdravstveno neustreznega zaradi prisotnosti bakterij, ki so indikatorji fekalnega onesnaženja, smo v podjetju preverili, ali se lahko podoben neljubi dogodek zgodi tudi na vodno oskrbnem sistemu v upravljanju Komunalnega podjetja Velenje.

Kot je pojasnil Primož Rošer, vodja PE Komunala, »Noben sistem ni sto odstotno zanesljiv, vendar lahko rečem, da podobnih težav v Šaleški dolini ne bi smeli imeti. Prvi razlog je ta, da imamo devetindevetdeset odstotkov vse vode pripravljene na treh ultrafiltracijskih napravah, kar pomeni da izvirska voda, ki je obremenjena in biološko oporečna, ne more priti v sistem, saj je pred tem filtrirana s tehnologijo ki iz vode odstrani vse bakterije , viruse in spore. Vzpostavljen imamo tudi sistem HACCP (Hazard Analysis Critical Control Point), ki se uporablja v živilski industriji, kjer imamo evidentirane vse kritične točke sistema z evidentiranimi potencialnimi tveganji; na glavnih izvajamo vse potrebne meritve, ki so daljinsko nadzorovane in vodene v dispečerski center, kjer imamo štiriindvajseturno dežurstvo. Če bi prišlo do odstopanj, bi bili takoj informirani. Na samem omrežju je nameščenih mnogo merilnih mest, kjer preverjamo kakovost pitne vode, tudi pri končnih uporabnikih, zato skoraj ne vidimo možnosti, da bi se kaj podobnega zgodilo pri nas.« V primeru, če bi prišlo do napake na omrežju, imamo v podjetju pripravljen načrt obveščanja v izrednih razmerah. Preko SMS obvestimo vse javne ustanove in ostale občane preko sredstev javnega obveščanja.

pexels photo 156913

Zdravstveno ustrezna pitna voda je ključnega pomena za zdravje vsake skupnosti. Pomembno je, da smo vedno pripravljeni na morebitne izredne razmere in ustrezno seznanjeni, na kakšen način bomo v teh primerih obveščeni o potrebnih ukrepih. V Komunalnem podjetju Velenje imamo izdelan načrt ukrepanja in obveščanja uporabnikov v primeru izvajanja ukrepov, omejitev ali prepovedi glede uporabe pitne vode iz javnih vodovodnih sistemov v Šaleški dolini.

Kaj zajema načrt obveščanja uporabnikov pitne vode?

Načrt obveščanja uporabnikov pitne vode v Šaleški dolini zajema nabor sredstev javnega obveščanja, ki bi jih v podjetju uporabili za obveščanje uporabnikov v primeru, ko voda zaradi različnih razlogov ne bi bila varna za uporabo. Naravne nesreče (poplave, potresi, žled, nevihte, suša …), rutinske napake (okvare na cevovodih, napake v delovanju črpalk ali opreme, izpadi električne energije …) in druge nepredvidljive nesreče (razlitje nevarnih snovi v prometnih nesrečah ipd.) lahko vplivajo na kakovost pitne vode. Če bi bile težave neobvladljive in bi pitje vode predstavljalo tveganje za uporabnike, bi v podjetju takoj izvedli obveščanje uporabnikov s pomočjo sredstev javnega obveščanja, ki so navedena v načrtu obveščanja. Uporabniki bi bili obveščeni o potrebnih ukrepih, kot so prepoved pitja vode iz javnega vodovoda, prekuhavanje vode, možnostih nadomestne oskrbe, priporočilo pitja embalirane vode, prepoved pitja vode iz pipe za rizične skupine ipd. Javne ustanove, kot so vrtci, šole, zdravstvene ustanove, domovi za ostarele in živilski obrati, bi obvestili tudi osebno.

IMG 20220913 210917 resized 20220928 085124868

Nemotena in kakovostna oskrba prebivalcev Šaleške doline s pitno vodo je eden od temeljnih ciljev Komunalnega podjetja Velenje kot izvajalca obveznih in izbirnih gospodarskih javnih služb. Tako so bili zaposleni v Komunalnem podjetju Velenje v mesecu septembru postavljeni pred velik izziv - obnoviti ter hkrati poglobiti dovodne in odvodne cevi tik pod vodohranom R2 Velenje in hkrati zagotavljati nemoteno dobavo pitne vode končnim uporabnikom na območju, ki se običajno oskrbuje iz dotičnega vodooskrbnega objekta.

Vsa dela so se izvajala v torek, 13. septembra 2022. Zaradi izgradnje nove ceste, ki bo hkrati služila tudi kot dovozna pot do vodohrana R2 Velenje, smo morali poglobiti vodovod zelo velikih dimenzij, in sicer dovodno cev AC DN 250, odvodno cev AC DN 200 in izpustno cev AC DN 300, kar je bilo zaradi dostopnosti in konfiguracije terena izredno težko izvedljivo. Še v istem dnevu se je nato izvedla prevezava na novo vgrajenih cevi na obstoječi transportni in primarni vodovod. Ker je bilo v vodohranu R2 Velenje za območje proti naselju Kavče akumulirane vode le za približno 12 ur, je bilo nujno potrebno izvesti zelo kompleksne funkcionalne prevezave sistema. Del uporabnikov, ki živijo v mestu, se je v tem času oskrboval iz drugih dveh vodohranov, in sicer delno iz R1 Velenje, večinoma pa iz vodohrana Hartl.

V sklopu omenjenih del je bilo ključnega pomena ustrezno strokovno sodelovanje med sektorjema vzdrževanje in distribucija pitne vode, saj so bili vsi uporabniki v tem času nemoteno oskrbovani s pitno vodo, kar se kaže tudi v tem, da v času izvajanja del ni bilo nobenih reklamacij.

Save
Uporabniške nastavitve piškotkov
Piškotke uporabljamo, da bi zagotovili najboljšo izkušnjo z našo spletno stranjo. Če piškotke onemogočite, stran morda ne bo delovala pravilno.
Sprejmi vse
Zavrni vse
Preberi več
Osnovni piškotki
Nujni
Sistemski piškotek
Sprejmi
Analitika
Orodja, ki se uporabljajo za analizo podatkov za merjenje učinkovitosti spletnega mesta in za razumevanje delovanja.
Google Analytics
Sprejmi
Zavrni